D)) Braunllagey & Borden

Matthew Borden, Feq.
BraunHagey & Borden LLP
220 Sansome Street, 2™ Floor
San francisco, CA 94104
(415) 599-0212
berden@braunhagey.com

July 28, 2014

VIA EMAIL AND FEDERAL EXPRESS

Shi Yong Gang

Editor-in-Chief

Wang Ji

Counsel

Hong Kong Phoenix Weekly Magazine, Lid.
No. 2-6 Dai King Street

Tai Po, Industrial Estate

New Territories, Hong Kong

Fax: 0755-2593-4579

weekly @phoenixtv.com.cn

Re: Defamatory Article Featured in Phoenix Weekly, October 2013 Issue

Dear Mr. Shi:

We represent the International Buddhism Sangha Association (“IBSA”), the Tibetan
Buddhism Association of America (“TBAA”), Hua Zang Si, and Dharma King Hsijao Palden
Lodoe (collectively, the “Parties”) in connection with a defamatory article published by Hong
Kong Phoenix Weekly Magazine, Ltd. (“Phoenix”). The article was published in Phoenix’s
October 2013 issue and was titled, “The Wanted Living Buddha - the Revelation of Wan Ko
Yee’s Fraudulent Group™ (the “Article™). It was also published worldwide on its website
www.ifeng.com on or about October 15, 2013. Copies of both articles are enclosed for your
convenience. We are writing to request that you retract the Article because it contains many
false representations of fact that Phoenix knew, or should have known were untrue, and which
Phoenix made no effort to fact check before publishing. As a result of the Article, my clients
have suffered more than $12,000,000 in documented lost donations, and millions more in
reputational harm. Such harms will continue absent immediate action by Phoenix.

The Article Was Intended to Smear H.H. Dorje Chang Buddha

The International Buddhism Sangha Association and the Tibetan Buddhism Association
of American are two of the most well-respected and widely followed Buddhism organizations in
the world. They are charitable, non-profit organizations which offer spiritual support and
guidance to millions of people every year. All of this is made possible by donations from
supporters across the world.



July 28,2014
Page 2

In October 2013, Phoenix first published the Article in its print magazine. This was
followed by a republication on the internet at the ifeng.com website. It was printed in Chinese
and distributed to www.ifeng.com network of millions of viewers.

The Article purports to be a news story on H.H. Dorje Chang Buddha III. However, the
obvious purpose of the article is to tarnish my clients. As detailed below, at least five key factual
statements in the article do not withstand minimal scrutiny, viz.: (1) the statement that H.H.
Dorje Chang Buddha III defrauded Lau Pak Hun; (2) that H.H. Dorje Chang Buddha III is in
exile in the United states; (3) that H.H. Dorje Chang Buddha III was expelled from the Baoguang
Temple in Chendgu; (4) that no Buddhist deities are worshipped at the most conspicuous place
within the Hua Zang Si temple, and (5) that H.H. Dorje Chang Buddha III’s Master of Oriental
Art medal is a sham. Phoenix published these libelous statements without making any effort to
verify if they were true. Had Phoenix done even minimal investigation and fact checking, it
would have known the statements were false.

Because the defamatory statements are false on their face, they constitute defamation
under U.S. law. Price v. Stossel, 620 F.3d 992, 1004 (9th Cir. 2010) (reversing lower court’s
dismissal of defamation action by minister against news publisher). In addition to being
defamatory, the statements represent a complete and total breach of the ethical standards of
journalism. It is a basic and global tenet that journalists must seek input from both sides of a
story. This is a concept one would expect a publication such as Phoenix Weekly to follow.
However, instead of secking to fact check the statements published in the Article, Wang Jialiang
and Phoenix Weekly intentionally published false and damaging claims about Dharma King
Hsijao Palden Lodoe, Abbess Long-Hui Shih, Dharma Teacher Jue-Hui Shih, and their
respective organizations.

H.H. Dorje Chang Buddha III Never Committed Fraud

One of the main factual predicates of the article is that H.H. Dorje Chang Buddha III
defrauded Lau Pak Hun out of millions of dollars. That statement is false. Had Phoenix done
any research, it would have known that two individuals were convicted of defrauding Lau Pak
Hun — neither of whom had any relationship to H.H. Dorje Chang Buddha III. It is a matter of
public record that Wong Hiu Shui and Wong Fai Tong were sentenced to eleven years and seven
and half years in prison respectively for the crime the Article attributes to H.H. Dorje Chang
Buddha III. Phoenix’s article makes no mention of this fact. Nor did it make any inquiry of
H.H. Dorje Chang Buddha III or any of my clients before publishing this false statement.

Moreover, neither Lau Pak Hun nor Liu Juan ever gave any money to H.H. Dorje Chang
Buddha III. It is also a matter of public record that Liu Juan wrote a statement in person to the
Middle-Level People’s Court of the City of Shenzen stating that H.H. Dorje Chang Buddha III
never defrauded her. This statement was even signed by the Chinese Consulate in Los Angeles,
California.



July 28, 2014
Page 3

Despite this widely available evidence, throughout the Article, Phoenix repeatedly calls
H.H. Dorje Chang Buddha IIT and his followers the “fraudulent group™ without noting any of
these publicly available materials. Phoenix’s biased failure to investigate and report these facts
underscores that its only purpose in publishing the Article was to smear my clients. Falsely
stating that someone has committed a crime, like Phoenix does in the Article, is slander per se.
Fashion 21 v. Coal. for Humane Immigrant Rights of Los Angeles, 117 Cal. App. 4th 1138,
1145, 12 Cal. Rptr. 3d 493, 497 (2004) (“An allegation the plaintiff is guilty of a crime is
libelous on its face”).

H.H. Dorje Chang Buddha III Is Not in Exile

The Article also claims that H.H. Dorje Chang Buddha Il is in “exile” in the United
States, where he purportedly “fled” after Lau Pak Hun and Liu Juan frauds were exposed in
2001. There is no truth to this statement. First, there was no “exposure” involving H.H. Dorje
Chang Buddha III; as noted above, the people who committed the fraud were already tried and
convicted. Further, it is a matter of public record that both the Chinese Government and Interpol
investigated purported fraudulent conduct by H.H. Dorje Chang Buddha III and both determined
that he had committed no crimes. The Chinese Government specifically requested that Interpol
close the case and withdraw its warrant. Finally, it is widely known that H.H. Dorje Chang
Buddha III left for the United States in 1999, two years earlier, at the invitation of the Getty
Museum in Los Angeles, and has not returned to China since. The author knew, or should have
known these facts, which take only a minimal amount of research to discover.

H.H. Dorje Chang Buddha III Was Not Expelled from the Baoguang Temple in Chendgu

H.H. Dorje Chang Buddha III worked at the Bauguang Temple at the behest of the
Sichuan provincial government. The Article falsely claims that H.H. Dorje Chang Buddha III
was “expelled” from the temple due to “indecent behavior.” In fact, he left the temple due to the
government’s decision to withdraw all government workers on the same day and to reassign
them elsewhere, and H.H. Dorje Chang Buddha III was reassigned to other government work.
There was no improper conduct, and as such this claim is obviously false and is another
transparent attempt to tarnish my clients’ reputations.

The Sakyamuni Buddha Is Placed in the Most Prominent Location Inside Hua Zang Si

The article states at the most conspicuous place within the Hua Zang Si temple no
Buddhist deity statutes are worshiped, and that instead H.H. Dorje Chang Buddha II1 is
worshiped there. Obviously, Phoenix’s reporter never visited the temple, or even looked at
photographs of the temple, before making this false statement. A statute of Sakyamuni Buddha
is worshipped in the center of the Sakyamuni Buddha Hall of the temple. Moreover, the temple
is also home to a large statue of Amitabha Buddha. The Article’s author knew, or should have
known, this statement was false because in 2005 the international and widely circulated
magazine National Geographic published a photograph of the temple depicting both the
Sakyamuni Buddha and Amitabha Buddha statutes. This photo is easily available through a
cursory internet search. Finally, no statute of H.H. Dorje Chang Buddha IIT exists at the temple.



July 28, 2014
Page 4

H.H. Dorje Chang Buddha III’s Master of Oriental Art Medal Is Not a Sham

There is also no truth to the allegation that Dharma King Hsijao Palden Lodoe (referred
to in your article as Wentou Wu) was responsible for “spinning” and “packaging” H.H. Dorje
Chang Buddha III as the Master of Oriental Art in the beginning of the 90s. The Article contains
no facts to support this assertion. Further, it is undoubtedly false because Dharma King Hsijao
Palden Lodoe had never met H.H. Dorje Chang Buddha III until the Master of Oriental Art
award ceremony itself, and did not know, and still does not know, anyone at the World Poets and
Culture Congress, the organization responsible for issuing the Master of Oriental Art Medal.

Rk

[n sum, we request that Phoenix immediately retract these false statements, each of which
constitutes actionable defamation. As noted above, we have documented several instances,
including one $12,000,000 donation, where prospective donors withdrew their commitments to
donate funds to my clients upon reading Phoenix’s defamatory publications. As such, if this
dispute were to proceed to litigation, my clients would demand damages in excess of
$100,000,000 based on their actual damages, ongoing reputational damage and loss of good will,
and punitive damages.

Please contact me at your earliest convenience to discuss this matter.

Very truly yours,

Matthew Borden

Cc:  Cui Qiang, Chief Executive Officer
Liu Changle, Charman and Publisher
Sun Qiang, President

Encl.



	Page_1.pdf
	Page_2.pdf
	Page_3.pdf
	Page_4.pdf

